Rabu, 13 Mei 2009

PRESIDEN, INDONESIA. Janji baru lagi? Lama tak tertunai..

Presiden perlu tunai jaji dan adil, tolong abaikan Pulau Madura !!!!!!!!!!!!!! jangan hanya hasil Bumi Nya dimampa ati.


Persiden..!!!.Persiden.! Janji dulu tidak tertunai janji baru datang lagi, sebelum berjaji pantau dulu para peneraju pemerintahan Negari, jangan sock hebat sedang plan lama atau janji terdahulu masi jauh hak yang sebenarNya menerima masih jauh kerana kerakusan sebahagian pimpina koroni anda hak orang Desa terus dinafikan, dan dipandang sebelah mata, sebahagian permasalahan tidak terlaksa lansung, tidak sampai ketuan sebenar.

CONTO Paling jelas Masyarakat Madura masih jauh ketinggalan dari pada masyarakat lain dari segalah segi Baik pembangunan, kesehatan mahupun Undang-dang yang tidak perna telus dari segi keputusan wan segalaNya maih berlaku, hinggalah ke pengangkutan juga masih ditakok lama, kerana kebejatan pimpinanNya. WALAU PUN... Madura itu pengeluar Minyak terbesar di setiap propesi, mengikut carta semasa. Tapi mana pembaharuanNya untuk Pulau Madura?

Kemudahan untuk Pulau-pulau mamang ada..!!! Sama dengan kapal sayur, tidak ubahNya kapal pengankut Lembu dan binatang lain, disitulah juga Masyakat Pulau-pulau Madura menumpang. JANGANkan BOT KECEMASAN, JAUH SEKALI. Masyakat Pulau kecil tiada lansung Nelai bagi pemerintah Indonesia, Yang dijaga dan perhati hanya Masyak Kota. Ini jelas, Penipuan masih tetap berleluasa, PONGLI seolah P.T Milik Negara.

K. Mancier

Tidak ada komentar:

Posting Komentar